tag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post6057037855816644637..comments2023-04-20T20:33:20.964+03:00Comments on extremely economical aeroplane by A4 AVIATION WORX: MPG 200+ realistic ?Jukka Takamaahttp://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comBlogger27125tag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-23665423535981475042009-04-24T11:48:00.000+03:002009-04-24T11:48:00.000+03:00Imuilma kierrätetään moottoritilan kautta kaasaril...Imuilma kierrätetään moottoritilan kautta kaasarille.<br /><br />t. JukeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-87681785601390589122009-04-23T22:44:00.000+03:002009-04-23T22:44:00.000+03:00Mitenkäs tavallisesti jäätämisongelmat ratkaistaan...Mitenkäs tavallisesti jäätämisongelmat ratkaistaan? otetaanko imu moottorin takaa, lämmeennestä vai lämmitetään kurkkua kaulaliinalla?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-632933242836976022009-04-23T14:57:00.000+03:002009-04-23T14:57:00.000+03:00Mullahanoli tässä suurisuuntaiset patentoitikeksin...Mullahanoli tässä suurisuuntaiset patentoitikeksinnöt joihin hain keksintösäätiöltä rahoitusta. Ne liittyivät nimenomaan moottorin jäähdytykseen ja kaasuttajan ilman kompressointiin. Kyseessä oli nerokas systeemi ja nimenomaaan ongelmaksi koettu työntöpotkurikoneissa. Sehän oli juuri koko pointti lähteä tekemään tätä. Ratkaista konetyypin tunnetut ongelmat ja saada se suhteellisen pienen koonsa takia huokeaksi rakentaa ja operoida.Jukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-53615810255651500822009-04-23T14:14:00.000+03:002009-04-23T14:14:00.000+03:00Entäs kaasuttimen ydintoimintaan kuuluva polttoain...Entäs kaasuttimen ydintoimintaan kuuluva polttoaineen kaasuuntuminen ja siitä johtuva lämpötilan lasku? Suuri ilmankosteus? Ulkoilman lämpötilanvaikutus? Kaasutin kuitenkin imaa ilmaa moottorille, eikös vain?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-49945802684776473662009-04-23T14:04:00.000+03:002009-04-23T14:04:00.000+03:00Kaasutin on sisällä lämpimässä ( moottorin lämpöva...Kaasutin on sisällä lämpimässä ( moottorin lämpövaikutuksessa ). Sitäpaitsi potkuri ei lyö siihen lisää ajoviimaa kuten Vihurissa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-35385544768210569992009-04-23T10:58:00.000+03:002009-04-23T10:58:00.000+03:00Kuinkas kaasuttimen jäätyminen on ehkäisty MAXissa...Kuinkas kaasuttimen jäätyminen on ehkäisty MAXissa? Vrt Vihuri?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-23824418256754520552009-04-23T08:44:00.000+03:002009-04-23T08:44:00.000+03:00Pitäiskö moottori kiinnittää akselin puoleiseen tu...Pitäiskö moottori kiinnittää akselin puoleiseen tuliseinään tukevuuden maksimoisimeksija värinöiden eliminoimiseksi ?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-3334314436115139832009-04-23T08:43:00.000+03:002009-04-23T08:43:00.000+03:00Joo siis kulmistaan pyöristettyjä luukkuja. Kunhan...Joo siis kulmistaan pyöristettyjä luukkuja. Kunhan vaan tukevuudelle saadaan tarvittavia poikittais pintoja niin kyllä ylä- ja alapuolen yhtenäinen kotelorakenne on hyvä ratkaisu tuossa rungossa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-28827986222855992662009-04-22T21:58:00.000+03:002009-04-22T21:58:00.000+03:00Reikiä kuorirakenteisessa vältetään ja ne ovat pyö...Reikiä kuorirakenteisessa vältetään ja ne ovat pyöreäkulmaisia kuten metallirakenteissakin, mutta niin oli mossiessa pommiluukut, miesluukut ja aseille reiät ja kaiken huipuksi siiven asennuksen vuoksi koko runko oli leikattava "lähes" poikki, mutta silti se oli luja kone säänkestoa huomioonottamatta. Tuo hornetti on suora kehitelmä (pienennys) mossesta. T:peeveli, taas.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-59535630833664736352009-04-22T16:56:00.000+03:002009-04-22T16:56:00.000+03:00Mulla on muuten kuvat englannista DhHornetin urosm...Mulla on muuten kuvat englannista DhHornetin urosmuoteista...sekin oli tehty vanerista.<br /><br />Siitä on laähdettävä että rungon ylä ja lapuolella on levymäinen rakenne ja kyljissä on niitä reikiä..landari moottori jne. Ei siitä painoa lisää tule, mutta reikien reunat pitää päättää, ettei ne repeä.Jukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-77504878822961813302009-04-22T16:37:00.000+03:002009-04-22T16:37:00.000+03:00"Tottakai se on järkevintä...ja jos kuoressa reiki..."Tottakai se on järkevintä...ja jos kuoressa reikiä ympärillä enemmän rautaa tai vaneria ja lasikuitua"<br />..ja painoa...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-45834448425389325282009-04-22T16:08:00.000+03:002009-04-22T16:08:00.000+03:00Mosquito oli loistava (puinen) kone, jossain ausse...Mosquito oli loistava (puinen) kone, jossain ausseissa oli uustuotannossa/restauroinnissa ko tyyppi, muotokin sulava kuten maxissa, kannattanee perehtyä tuonkin valmistustekniikkaan. Varsinkin ku nykyään on hyvät liimat. T:PvAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-41591665121776599002009-04-22T16:06:00.000+03:002009-04-22T16:06:00.000+03:00Mutta lensikös Colanin laite koskaan? Saati oliko ...Mutta lensikös Colanin laite koskaan? Saati oliko edes koekäyttöä?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-14462835221259688622009-04-22T16:02:00.000+03:002009-04-22T16:02:00.000+03:00Tottakai se on järkevintä...ja jos kuoressa reikiä...Tottakai se on järkevintä...ja jos kuoressa reikiä ympärillä enemmän rautaa tai vaneria ja lasikuitua.Jukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-89368678094318280032009-04-22T16:00:00.000+03:002009-04-22T16:00:00.000+03:00Täytyy tuo kuori ja runko olla kantava, jos kerran...Täytyy tuo kuori ja runko olla kantava, jos kerran materiaalivalinta on vaneri. Arvelee Pv.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-33378405368464222062009-04-22T15:59:00.000+03:002009-04-22T15:59:00.000+03:00Missäs tuo tuliseinä sijaitsee...Missäs tuo tuliseinä sijaitsee...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-90694334561903623272009-04-22T15:48:00.000+03:002009-04-22T15:48:00.000+03:00Moottori on joko APT 11.6 in tai Limbach 250.
Moo...Moottori on joko APT 11.6 in tai Limbach 250.<br /><br />Moottori on kiinni pukissa tuliseinässä. Moottoritila on vuorattu tulenkestävällä materiaalilla.Jukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-2963472241061818992009-04-22T15:22:00.000+03:002009-04-22T15:22:00.000+03:00Runko ei taida olla sitten kantavaa rakennetta? Pu...Runko ei taida olla sitten kantavaa rakennetta? Putkirakenne saattaa mennä mielenkiinotiseksi moottorin ympärillä riittävän jäykkyyden aikaansaamiseksi. Tuossa piirustuksessa ei kyllä saa hajuakaan miten moottori on asennettu ja mitkä ovat moottorin mitat? Voinet julkaista ainakin moottorin mitat?<br /><br />"nimimerkki"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-3484155368983624512009-04-22T15:19:00.000+03:002009-04-22T15:19:00.000+03:00"ainutkertainen ja vailla patenttia", eli ei hajua..."ainutkertainen ja vailla patenttia", eli ei hajuakaan, silti erinomaisen välttämätön prosessi heikkotehoisellekin moottorilleAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-46303745410985309592009-04-22T13:12:00.000+03:002009-04-22T13:12:00.000+03:00Siitä avataan isot palat sivuilta. Jäähdytys on to...Siitä avataan isot palat sivuilta. Jäähdytys on toimiva..anutkertainen ja vailla patenttia. Toimii Ram-Air periaattella.<br /><br />Pyydän edelleen vähintään nimimerkkiä allekirjoitukseksi.Jukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-10165621376466821132009-04-22T12:51:00.000+03:002009-04-22T12:51:00.000+03:00Esitteleppäs tuota moottorin ympäristöä hieman tar...Esitteleppäs tuota moottorin ympäristöä hieman tarkemmin, kiinnostaisi tietää miten sen saa asennettua, huollettua ja ennen kaikkea jäähdytettyä.....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-68902801281723320932009-04-22T12:36:00.000+03:002009-04-22T12:36:00.000+03:00Alennus vaihde tai ei alennusvaihdetta..se on moot...Alennus vaihde tai ei alennusvaihdetta..se on moottoripäässä jos on.Jukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-3299889981801286342009-04-22T12:19:00.000+03:002009-04-22T12:19:00.000+03:00missä se alennusvaihde sijaitsee? jos ropellin nav...missä se alennusvaihde sijaitsee? jos ropellin navassa, kevyempi akseli riittä, jos ei, niin painoa tulee isomman momentin kestävästä akselista myös.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-56658995435744051302009-04-22T10:31:00.000+03:002009-04-22T10:31:00.000+03:00Joo...saattaa olla, että vien moottoria taemmaa ( ...Joo...saattaa olla, että vien moottoria taemmaa ( sehan painaa vaan 6 kiloa ) ja lisään hieman tavaratilaa landarin ja moottorin väliin. Kevenee ja tehostuu konsepti.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-53134724661403811822009-04-21T23:12:00.000+03:002009-04-21T23:12:00.000+03:00Vai kevyemmän, kierrokset pienenee ja momentti kas...Vai kevyemmän, kierrokset pienenee ja momentti kasvaa?Anonymousnoreply@blogger.com