tag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post7132527174468531629..comments2023-04-20T20:33:20.964+03:00Comments on extremely economical aeroplane by A4 AVIATION WORX: ZERO-SPEED RAM-AIR COOLING BY PROP SUCTIONJukka Takamaahttp://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-78143131931468060892009-04-28T08:30:00.000+03:002009-04-28T08:30:00.000+03:00tuost avastuksen vähentämisestä..., jos imuaukko m...tuost avastuksen vähentämisestä..., jos imuaukko muotoillaan kaareksi rungon ja siiven alapinnan välillä, on sillä vähentävä vaikutus. Kuvista tuota ei (vielä) huomaa. Siksi sitä joskus kysyin. Aukon koko mitoitetaan sen verran isoksi, ettei lentonopeudella olisi paine-eroa.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/09056756858695263577noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-18529078342626766822009-04-28T08:10:00.000+03:002009-04-28T08:10:00.000+03:00kylläkyllä, äkkiseltään sanois notta aukko takana ...kylläkyllä, äkkiseltään sanois notta aukko takana olis syytä olla isompi, moottori itsessään tekee kuristuksen tuossa "putkessa", mutta jos tuo on tulipeltien sisällä tuo motti on tämä konsepti mahdoton. Siksi on syytä tarkistaa vaatiiko jokin tulipeltiä koneen taakse.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/09056756858695263577noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-41874048713382909332009-04-28T06:54:00.000+03:002009-04-28T06:54:00.000+03:00Yksityiskohtien suunnittelu "jäähdytysimuputkien" ...Yksityiskohtien suunnittelu "jäähdytysimuputkien" sisällä on tarkka toimenpide ja siellä saattaa tulla vastaan tilanteita joissa Venturi efektin tuntemiselta voi olla apua.<br /><br />http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_effectJukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-769975121784200032009-04-28T06:39:00.000+03:002009-04-28T06:39:00.000+03:00Kyllä pv oli. Turha mun on pantata tietoa tästä.
...Kyllä pv oli. Turha mun on pantata tietoa tästä.<br /><br />Ei sillä kyllä jollakin kommenteilla täälläkin on ollut positiivista merkitystä. Suunnitteleminen vaan on aina vaiherikas operaatio ja siitä on harvalla mitään käsitystä. Monet luulee, että yksinkertaisen näköinen tuote on ollut helppo "synnyttää". Myöskin kokonaiskuva siitä miten virtaukset ja imu vaikuttaa vastukseen ja nostovoimaan Maxin puitteissa on kommentoijilla kateissa..ainakin muutamilla.Jukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-38820248725166366742009-04-28T06:34:00.000+03:002009-04-28T06:34:00.000+03:00Kyllä minä kykenen vastaamaan kaikkiin kysykyksiin...Kyllä minä kykenen vastaamaan kaikkiin kysykyksiin jos niissä van on vähäänkään järkeä. Näissä viimeisessä kolmessa ei ole.<br /><br />Jos olet yhtään lukenut tätä saiitia niin ymmärtäisit.<br /><br />Tuulettimen tehohan perustuu siihen että se imee ilmaa ja puhaltaa sitä taakseen...ei tässä perustavanlaatuista uutta ole keksitty, mutta sovellus on uusi. Saadaan virtausta kohdennetulta alueelta imettyä putkeen vaikka kone on paikallaan.<br /><br />Helppo ilman nime tai edes nimimerkkiä jota olen tavaa vaatinut laukos BS:ää.Jukka Takamaahttps://www.blogger.com/profile/02645802492774525274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-59775754558667852102009-04-27T22:53:00.000+03:002009-04-27T22:53:00.000+03:00Arvon asiantuntijoille kysymys, onko tulipelti mää...Arvon asiantuntijoille kysymys, onko tulipelti määräysten mukaan oltava tämmöises konseptis myös moottorin takana?Unknownhttps://www.blogger.com/profile/09056756858695263577noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-73219721411037848012009-04-27T22:48:00.000+03:002009-04-27T22:48:00.000+03:00Oliko spostilla vaikutusta kun jäähykuva tuli tänn...Oliko spostilla vaikutusta kun jäähykuva tuli tänne? T : pvUnknownhttps://www.blogger.com/profile/09056756858695263577noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-46495381446035105742009-04-27T08:33:00.000+03:002009-04-27T08:33:00.000+03:00>>The suction underside at the wing junction...>>The suction underside at the wing junction will also help reduce the intereference drag, causes slightly more lift...<br />--<br />Perustelepa tätä vähän. Eikös se valtava imu siellä siiven alla vähennä siiven ylä- ja alapuolen paine-eroa ja siten vähennä nostovoimaa? Yleisesti, jos nostovoima suurenee, niin silloin suurenee myös jättöpyörteiden indusoima vastus.<br /><br />>>Same people infest also this site with same BS that I have to moderate several hours per week.<br />--<br />Kun laittaa tällaisen projektin koko maailman katseltavaksi, eikä silti kykene / halua vastailla perusteellisiin kysymyksiin, niin kannattaa varautua siihen, että saa osakseen jonkun verran piruilua. Kannattanee jättää ideat pöytäklaatikkoon, jos kritiikki häiritsee.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-1613552567504107722009-04-27T07:44:00.000+03:002009-04-27T07:44:00.000+03:00milläs keinoin se potkuri imee ilman tuolta kaukaa...milläs keinoin se potkuri imee ilman tuolta kaukaa edestä moottorin ympärille, oletko kokeillut koskaan seistä koneen edessä ja takana potkurin pyöriessä, ero on aika radikaaliAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-38877437460538801282009-04-27T07:43:00.000+03:002009-04-27T07:43:00.000+03:00Potkuri kun ei todellisuudessa juurikaan ime. Kann...Potkuri kun ei todellisuudessa juurikaan ime. Kannattaisi joskus oikeastri kokeilla vaikkapa lennokkia. Suurella nopeudella voi ehkä toimia, mutta kuinka suurella? Ja sikseen, kuva ei oikein kuvaa kaksipyttyistä boxeria. jotkut pienet asiat kehittävät uskottavuuden.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-57201630734574498462009-04-26T19:23:00.001+03:002009-04-26T19:23:00.001+03:002 pyttyinen bokseri.2 pyttyinen bokseri.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-47335417426065284842009-04-26T19:23:00.000+03:002009-04-26T19:23:00.000+03:00Miksei skulaa..ilmaa imetään perästä ja otetaan ti...Miksei skulaa..ilmaa imetään perästä ja otetaan tilalle edestä..kuvahan on pelkästään kaavio.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3161362646023574854.post-37380269592722352062009-04-26T19:11:00.000+03:002009-04-26T19:11:00.000+03:00tuo ilmanvirtauskaavio ei oikein skulaa ilmajäähdy...tuo ilmanvirtauskaavio ei oikein skulaa ilmajäähdytteisen boxerin kyseessäollenAnonymousnoreply@blogger.com