2009-03-11

NEW RUDDER AND TAIL GEAR ASSEMBLY

This will allow less damage on in beat field ended forced landings ( if necessary ). Will the free turning tail wheel be effective in taxiing ? I assume using throttle the rudder will be very effective ( because of the suction ) more than in a tractor lay-out design ( engine front ).


The tail wheel is a bit like this ( hopefully ) in Phantom; http://www.vimeo.com/3360538

3 comments:

  1. Öh, en ole huomannutkaan tätä muutosta, eli kannus on vapaasti kääntyvä, sivuperäsin huomattavasti pienempi. Ok. Entäs jos vielä olis hieman pidempi varsi, ja pyörä potkurin takana, ei olsi vaurioriski niin iso lavan kärjille...hmm... Perinteiseen (etupotkuri) verrattuna maxin maaohjaus on luullakseni heikompi. Vapaasti kääntyvillä ohjausvoima perustuu siihen että peräsin on potkurivirrassa ja virran suuntaa muutetaan peräsimillä. Tässä ohjausvoima on enemmänkin yhtäkuin paine-ero sivuperäsimen eri puolilla kertaa ala.

    ReplyDelete
  2. Minne kommentit oikein häviävät??

    ReplyDelete
  3. Ei kommentit häviä mihinkään ne vaan oottaa hetken että annan ne julkaista.

    Muutamia selviä sovauksia olen poistanut, mutta se näkyy käyttäjille aina.

    ReplyDelete