A4 AVIATION WORX concentrates in energy efficient designs
2009-03-11
NEW RUDDER AND TAIL GEAR ASSEMBLY
This will allow less damage on in beat field ended forced landings ( if necessary ). Will the free turning tail wheel be effective in taxiing ? I assume using throttle the rudder will be very effective ( because of the suction ) more than in a tractor lay-out design ( engine front ).
Öh, en ole huomannutkaan tätä muutosta, eli kannus on vapaasti kääntyvä, sivuperäsin huomattavasti pienempi. Ok. Entäs jos vielä olis hieman pidempi varsi, ja pyörä potkurin takana, ei olsi vaurioriski niin iso lavan kärjille...hmm... Perinteiseen (etupotkuri) verrattuna maxin maaohjaus on luullakseni heikompi. Vapaasti kääntyvillä ohjausvoima perustuu siihen että peräsin on potkurivirrassa ja virran suuntaa muutetaan peräsimillä. Tässä ohjausvoima on enemmänkin yhtäkuin paine-ero sivuperäsimen eri puolilla kertaa ala.
Öh, en ole huomannutkaan tätä muutosta, eli kannus on vapaasti kääntyvä, sivuperäsin huomattavasti pienempi. Ok. Entäs jos vielä olis hieman pidempi varsi, ja pyörä potkurin takana, ei olsi vaurioriski niin iso lavan kärjille...hmm... Perinteiseen (etupotkuri) verrattuna maxin maaohjaus on luullakseni heikompi. Vapaasti kääntyvillä ohjausvoima perustuu siihen että peräsin on potkurivirrassa ja virran suuntaa muutetaan peräsimillä. Tässä ohjausvoima on enemmänkin yhtäkuin paine-ero sivuperäsimen eri puolilla kertaa ala.
ReplyDeleteMinne kommentit oikein häviävät??
ReplyDeleteEi kommentit häviä mihinkään ne vaan oottaa hetken että annan ne julkaista.
ReplyDeleteMuutamia selviä sovauksia olen poistanut, mutta se näkyy käyttäjille aina.