First the MAX 1.1 and below MaxiMAX passenger plane and MAX II. There are about 200 different versions of these LIFTING BODY AC:s and variations...starting with Tweedy Byrds.
With canopy the same plane looks a lot sportier. Also the passenger ship has a new engine position. I call this thinking by drawing.
Onko maxissa kokoontaittuvat siivet ja kuinka helposti se on rekisteröitävissä pikkubussiksi tieliikennekäyttöön?
ReplyDeletePaljonkos pitää maksaa kopiraitteja, jos näitä haluaa tulostella päiväkotiin värityskuviksi?
ReplyDeleteVoi vapaasti käyttää värityspohjana päiväkodissa.
ReplyDeleteTossa Lifting body zydeemissä saadaan muuten kantamaton runko "hyötykäyttöön".
ReplyDeleteKohta niitä siipiä ei tarvitsekaan taitella sisään. Ne vaan katoavat lifting bodyn kasvaessa.
ReplyDeleteJep...niinhän siinä kävi. Jossain threadissä on se 0.25 sq ft FPAE konedesignini jossa pilotti makaa kahden 22 hv 200 ccm työntömoottorin välissä ja siinä siipeä vain hieman nimeksi ohjauksen takia.
ReplyDeleteSuomen ilmailumuseon pihassa on hyvin näiden koneiden henkinen lifting body fän tsydeemi design. Joku kelloseppä sen oli aikanaan tehnyt. Eroavaisuus näihin Max jne -koneisiin oli käytännössä ainoastaan se, että tuo kyseinen kone oli tehty ihan kokonaiseksi asti, eikä vain jäänyt pelkiksi puheiksi, tai viivoiksi piirrokseen.
ReplyDeleteKuka oli tuo kelloseppä ja mistä koneesta on kysymys ?
ReplyDeleteTuota tuota..ensiksi pitäis varmaan saada jonkinlaiset ihmisoikeudet. Tälla haavaa en saa osallistua lennokit.net enkä Ilmailuliiton Experimental ilmailuliitto.fi sivuille.
ReplyDeleteModeraatio toimii.
ReplyDeleteKatoppas näitä piirroksia:
ReplyDeletehttp://home.att.net/~mikesandlin/g4doc_a.htm
Kaveri mainitsee ettei noita ole tarkoitettu suunnitelmaksi tai rakennusohjeiksi. Piirroksissa ei ole mitään hehkutuksia ja jokainen yksityiskohta palvelee tarkoitustaan.
Jaa nii, tuo kone on myös rakennettu. Aikalailla kevyempää tavaraa verrattuna tweedyihin, mutta kone on myös lentänytkin ilman lujuuslaskelmia yms. Winkwink?
Jep ihan jees työpiirustukset ultraan.
ReplyDeleteSiis nämä lifting body jutut loppu just siihen kun huomasin, että ne tarvii tuulitunnelin ja leegion aeroinssejä studeraamaan asiaa...ei tule koskaan valmista.
ReplyDeletePusheri sen sijaan on helposti hanskattu varma sijoitus.
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete"Pusheri sen sijaan on helposti hanskattu varma sijoitus."
ReplyDeleteNo paljonko siihen pitää sijoittaa rahaa, että tämä jaarittelu loppuu ja alkaa syntyä konkreettista tulosta? Ja koska sitä sitten syntyy, kun se kerran helposti hanskataan?
Ottakaa yhteyttä E-maililla niin saadaan mano I mano keskustelua eikä nimettömiä spämmejä.
ReplyDeletebackland@jippii.fi
saako nimen mukaan suunnittelutiimiin?
ReplyDeleteMikäli on rahoittaja tai merkittävällä tavalla osallistunut suunnitteluun ja rakentamiseen niin varmaan saa nimensä joukkoon.
ReplyDeleteMuutaman hyvinkin rakentava kommentti tuli ilmeisesti vahingossa deletoitua tunti sitten. Pahoittelen tapahtunutta. Kaikki viestit olen kuitenkin lukenut ainakin kertaalleen.
Juuh, tuo avun juttu oli tietty spammia hiukka, mutta kunnioitusta herättävä kaveri. Eikös olis siellä Oulun lähellä. Ilman piirustuksia ja taivaalle. 3 konetta tehnyt. Varmasti edullisesti.
ReplyDeleteEniten ihmettelen kuin Raimon alatasot lentää ilman siivekkeitä.
ReplyDeleteniin onkohan se alataso lentänyt? ylätaso vakautuu pinopisteen sijoituksien takia. Maallikkokin vrmaan ohjaisi polkimilla ja ihmettelisi mihin siivekkeitä tarvitaan.
ReplyDelete