2009-04-09

Stanford University data on pusher design like Max

http://aero-comlab.stanford.edu/Papers/AIAA-2000-4341-839.pdf


This kinda aerodyne has been researched thoroughly !

Here is how it ( G-Force Racer aka DART ) falls in my wingloading chart. Pretty convincing.


12 comments:

  1. Impressive aerodyne?
    Try this: http://www.youtube.com/watch?v=c5DPgZ0pXDE

    ReplyDelete
  2. Tuo siipikuormituskaavio kertoo yksiseltteisesti sen, että maksista tulee tosi hyvä.

    ReplyDelete
  3. Tossa Stanfordin dokumentissa oli alussa suunnittelupäämäärät ja rajoitukset. Onko naksissa mitään sellaista?

    ReplyDelete
  4. Eikai näissä linnuissa ole mitään rajoitteita. Ymmärtääkseni laitteet ovat unlimited.

    ReplyDelete
  5. Dartin suunnittelija piti laatimaani taulukkoa hyvänä referenssimateriaalina.

    ReplyDelete
  6. Vaikea tuosta on löytää mitään käytettävyyttä.

    ReplyDelete
  7. ...no mitäs se Dartin suunnittelija muuta sanoi tästä virityksestä, vai sanoiko mitään?

    ReplyDelete
  8. Säikähti jo aikoinaan kun piirsin oman työntöpotkurikone raacerini R3-A5:n.
    Siitäkin on "kotisivu" vuodelta 2003.

    Sen Paul LIPPSin Ellipse potkurin toinen suunnittelija Martin Hollmann sanoi tästä, että tämä kuten kaikki muutkin mun lekodesignit olisivat hyvin toteutettavissa.

    ReplyDelete
  9. Jenkit ovat kovasti kohteliasta porukkaa, kaikki on tietysti toteutettavissa, voiko niillä lentää, on taas ihan eri juttu

    ReplyDelete
  10. Niinpä niin jos suomalainen suunnittelee koneen niin se on paska ja uSAlainen osaa hyvän..kuten historia osoittaa...cessna 162 jne.? : )

    ReplyDelete