2009-09-11

Maximum and general arrangement


This drawing is for the local TE-Center....sil vous plait !

8 comments:

  1. Hyvin näkyy mahtuvan sisälle, pyörät pyörimään. Penkitkin ja istuinmukavuus kohdallaan, jep!

    ReplyDelete
  2. Niin ollakseen ilmanvastukseltaan 10% tavallisesta autosta...niin kohtuullisen epämukaavuuden vaatimukset varmaan täyttyvät. Ei tuohon olisi kaupunkiajossa esimerkiksi zupparina kiva jatkuvasti hypähdellä ja poistua..varsinkaan jos olisi välilevynlevynpullistuma, mutta tasan varmaan tuo olisi kevyt ja pieniruokainen, jos halutaan.

    ReplyDelete
  3. Voisiko se ilmanvastus olla 9% tavallisesta autosta?

    ReplyDelete
  4. VW:n uusi kaksipaikkainen on 0.19 ilmanvastusketoimeltaan ja Porsche Boxster on 0.20..muistaakseni pienimmät vastukset ajopeleillä on 0.07 pinnassa noilla pisaralla pisimmälle autoissa.

    Ilmanvastuskerroin ei kerro koko totuutta, koska auton wetted area ja sitä kautta koko vaikuttaa enemmän.

    Määrittele normaali auto...Saab 96 on jo aerodynaaminen Hummer ei ollenkaan.

    Mikäli verrataan vaikka Renault Twingoon niin Max ei ole 1/10 osa vaan jotain 1/3-1/4 osa luokkaa.

    Mikäli normaali auto olisi 0.5 ilmanvastukerroin ja noin 1100-1200 kg ja 5-7 paikkainen niin silloin 10% siitä.

    Maxia voi edelleen virtaviivaistaa ( puskurit takarenkaan suojat jne ) jonkun 5%-10%. Se vaatisi jo aerodynaamikkoa töihin.

    ReplyDelete
  5. Kannattaisiko vähän opiskella mekaniikkaa ennenkuin alkaa suunnittelemaan autoa.

    ReplyDelete
  6. Mistä tuo tavaratila lastataan? Entä tankkaus?

    ReplyDelete
  7. Tavaratila lastataan ylösnotettavan takaikkunan kautta ja takaistuimen selkänojat alhaalla asennossa.

    Polttoainen säiliö tankataan keskeltä kyljestä jossa luukku...fuilelle kaksi mahdollista paikkaa kuljettajan ja pelkääjän penkin jalkojen alla tai todennäköisemmin keskellä autoa tavaratilan alla. Fuile kulkisi etupenkkiläisten keskeltä omassa keskikonsolissa tämä konsoli ja sen päällä oleva ikkunan jakava konsoli antavat hirvikolarisa 100%:n suojan ( huomaa kuinka alta auto osuisi hirveen ).

    ReplyDelete
  8. Kandeeko opiskella mekaniikkaa..en tiedä..ehkä arkkitehtuuriopinnot pitää mekaanikon vireämpänä.
    Yleensä opiskelu kannattaa aina.

    ReplyDelete