2009-12-30

Attention dear readers !

I will concentrate to make a 55-60 kilo weighing super ultra lite in order to learn to fly first.

It will be a 10-12 hp mid engine pusher, but unlike Max or Vasama II it will be looking totally different and it will be fairly slow aircraft near looks of the manpowered kites !

I will start work work on the faster pushers when I get more experience in building real ac:s and flight time.

6 comments:

  1. Kannattais lentää jonkin sortin lupakirja ihan valmiilla koneella jossain lentokoulussa tai kerhossa. Tulis paljon halvemmaksi, oppis nopeammin ja osais jossain vaiheessa lentää jos on oppiakseen, eikä tulis päreitä eikä ruumiita.
    Tuota kirjaamaasi superultraa ei ole vielä kukaan tosimieskään tehnyt, joten unohda koko homma

    ReplyDelete
  2. Joo ei oo vielä. Piirsin sen eilen.

    Pituus 4100 mm ja kv 11140 mm.

    Todella upea design. Siinä on se mun aiemmin kehittelemä kolmipyörä landari, josta kaikki nämä mun lekodesignit lähti liikkeelle.

    Noi lihasvoima koneet lentää 0,3 - 0,7 hv teholla. 6-10 heppaa on PLENTY !

    Juttu on tietty saada se alle 60 kiloa ja nöyryyttää Colombanit ja kumppanit !

    Hyvää Uutta Vuotta 2010 !

    ReplyDelete
  3. Ei näytä tuota rispektiä ja rahoitusta tulevan niin kokeillaanpa sitten tätä.

    On muuten täysin laillista lentää alle 70 kilosta leijaa Suomessa ilman mitään lupia.

    ReplyDelete
  4. Itse asiassa suunnitelman pohjana on mun aiemmin kehittämä paineilmaa hyödyntävä lihasvoimalentokone, jolla hain patenttia 5-6 vuotta sitten.
    Patentti oli liian huima, mutta itse kone todella nerokas.

    ReplyDelete
  5. >> Noi lihasvoima koneet lentää 0,3 - 0,7 hv
    >> teholla. 6-10 heppaa on PLENTY !

    Mikäs kone noin vähällä lentää? 0,7hv on n. 520W. Sijottelee tuota miten vain ilmanvastus kaavaan niin otsapinta-ala, ilmanvastuskerroin tai nopeus jää kovin pieneksi.

    ReplyDelete
  6. http://yuneeccouk.site.securepod.com/Aircraft_News.html

    toi kuluttaa jonkin verran kanssa.

    ReplyDelete