Erinomaisesti suunniteltu lento-onnettomuusväline. En laskisi painopiste-/nostovoimakeskiö-kikkailua tuollaisen hätäratkaisun varaan. Voisitko hieman avata ko. laippojen toimintaperiaatetta? Miten niiden toimintavarmuus on varmennettu ja miten lentokone lentää, mikäli niihin tulee vikaa/vaurioita? Jos et pysty määrittelemään sallittua painopistealuetta sallituilla massoilla järkeväksi, niin ei varmaan kannata alkaa kehittelemään mitään ylimääräisiä liikkuvia osia suunniteluvirheen korjaamiseksi. Kokemus on osoittanut, että liikkuvien osien lisääminen kasvattaa toimintahäiriön todennäköisyyttä melkoisesti.
Ei mitään ole laskettu minkään hätäratkaisun varaan. Lopeta tollasen hysterian ja juttujen keksiminen tai lopeta kommentointi en jaksa lukea tuollaista moskaa. Mihin suuntaan sun mielestä tuo painopiste on menossa..siis kun et usko että painopiste on hallittavissa penkin ja polkimien siirroin ?
Tässä on myös liikkuvia osia huomattavasti vähemmän kuin muissa lekoissa..laipat vaan ovat eri paikassa.
Niin ja laippojen aukeaminen ylös ja alas aivan takuulla vaikuttaisi ohjaukseen merkittävästi ja sotkisi koko sivarin tehon tai heikentäisi sitä dramaattisesti.
Pelittääks toi korkkari sit enää ollenkaan
ReplyDeleteHyvä kysymys sinänsä. Laippojen pinta-ala on pieni ja momentti samoin jonka päässä ne on suhteessa nostovoimakeskiöön.
ReplyDeleteKorkkari täytyy säätää niin että vetoa riittää. Silloin se myös jarruttaa.
Erinomaisesti suunniteltu lento-onnettomuusväline. En laskisi painopiste-/nostovoimakeskiö-kikkailua tuollaisen hätäratkaisun varaan. Voisitko hieman avata ko. laippojen toimintaperiaatetta? Miten niiden toimintavarmuus on varmennettu ja miten lentokone lentää, mikäli niihin tulee vikaa/vaurioita? Jos et pysty määrittelemään sallittua painopistealuetta sallituilla massoilla järkeväksi, niin ei varmaan kannata alkaa kehittelemään mitään ylimääräisiä liikkuvia osia suunniteluvirheen korjaamiseksi. Kokemus on osoittanut, että liikkuvien osien lisääminen kasvattaa toimintahäiriön todennäköisyyttä melkoisesti.
ReplyDeleteMiksipä et laittaisi tuota aukenemaan molempiin suuntiin yhtäaikaisesti (ylös ja alas). Ei vaikuttaisi ohjaukseen millään tavalla.
ReplyDeleteEi mitään ole laskettu minkään hätäratkaisun varaan. Lopeta tollasen hysterian ja juttujen keksiminen tai lopeta kommentointi en jaksa lukea tuollaista moskaa.
ReplyDeleteMihin suuntaan sun mielestä tuo painopiste on menossa..siis kun et usko että painopiste on hallittavissa penkin ja polkimien siirroin ?
Tässä on myös liikkuvia osia huomattavasti vähemmän kuin muissa lekoissa..laipat vaan ovat eri paikassa.
Niin ja laippojen aukeaminen ylös ja alas aivan takuulla vaikuttaisi ohjaukseen merkittävästi ja sotkisi koko sivarin tehon tai heikentäisi sitä dramaattisesti.
ReplyDelete