Massakeskiön painopistealueella olisi tarkoitus olla hieman säätövaraa.Eli siis painopistekriittisyydesta olisi pyrity pääsemään eroon vaikka se selkeästi pyrkiikin olemaan ongelma eri painoisilla piloteilla. Istuinjärjestelyt ja sen säätö aika isossa roolissa.
Ongelma todellakin. Kuvan perusteella minun silmäänin näyttää siltä, ettei painopistealuetta saada mitenkään järkeväksi. Voitko siis kertoa sallitun painopistealueen etu- ja takarajan, sekä perusteet niille.
Mihin kohtiin olet arponut massa- ja nostovoimakeskiöt?
ReplyDelete1/4 etureunasta...siiven siis..klassinen paikka ?
ReplyDeleteMassakeskiön painopistealueella olisi tarkoitus olla hieman säätövaraa.Eli siis painopistekriittisyydesta olisi pyrity pääsemään eroon vaikka se selkeästi pyrkiikin olemaan ongelma eri painoisilla piloteilla. Istuinjärjestelyt ja sen säätö aika isossa roolissa.
ReplyDeleteOngelma todellakin. Kuvan perusteella minun silmäänin näyttää siltä, ettei painopistealuetta saada mitenkään järkeväksi. Voitko siis kertoa sallitun painopistealueen etu- ja takarajan, sekä perusteet niille.
ReplyDeleteNo tästä on viimeksi keskusteltu homebuildairplanes.com:ssa.
ReplyDeleteKeskisiipeen tuleen laippa ( laipat ) jolla voidaan säädellä nostovoimaa eri painojen vallitessa..toimii kuin junan vessa myös ilmajarruna.
Turha ylimieleisyys kannattaa poistaa heti kommenteistasi, koska ne eivät edusta älykästä keskustelua. Mikäli siis haluat vielä kommentoida.