2011-04-13

GM-1 ideology something new ?

No this is more or less just old things in a new wrap.

Here is what this ac's ideas would mean if it was MACH II or MACH III mover ( if pressurized to go to 70 000 ft ) !



Click images to make the appear bigger !

PRESS always wants to be the first right ? Here is a photorecce plane for every enthusiastic news parer reporter. A homebuilt MACH II mover under 100 000 usd.

Ideal engine would ne Williams J22; http://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ22

I guess the simplicity is a main goal and somehow it can be implied to other aeroplanes too.....like fast jets.

Here is the latest GM-1 update;



A 10 000 usd aeroplane with STOL caracteristic at 18 hp ( DA-170 ).

7 comments:

  1. No menit sitten lopullisesti nolaamaan ittes kansainvälisesti tuolla suihkarillasi

    ReplyDelete
  2. Ahaa..ja miten niin ?

    Tämähän on economical fan ac blogi...onhan turbo fan edelleen fani ?

    J22 painaa vain 44 kg kpl...aikalailla balanssissa painopiste.

    Veikkaan että painoksi jää vain 500-600 kg tyhjänä. pituus saattaa tippua 1-2 m ja kv 50 cm.

    ReplyDelete
  3. Aikaisempi moottori oli ajateltu Williams F44..kooltaan.

    F22 on puolta pienempi.

    ReplyDelete
  4. Eikö se tällaisella suunnittelulla voisi yhtä lailla olla mach 3,5 se huippunopeus?

    ReplyDelete
  5. Ei koska 3,2 machissa SR-71 pintalämpötila oli jo 500 C ! Puu palaa 300 C lämmössä.
    Uusilla muutoksilla päästään korkeintaan 2 machiin jos P&W610F:ään saisi JP:n.

    ReplyDelete
  6. Kuinkas ilmanottoaukkojen toimivuus eri machin luvuilla on hoidettu? Sietääkö kuinka paljon kohtauskulmaa? Paljonko tulee eristemateriaalia moottorin, jälkipolttimen ja puurakenteen väliin?

    terv "utelias Espoosta"

    ReplyDelete
  7. Puurakenteista on keskusteltu erään amerikkalaisen kanssa HBA saitilla. Luonnollisesti aikalailla tarkkana saa olla ja paljon "ilmaa puun ja moottorin välissä".
    Loppupeleissä voi olla, että puun osuus jää pieneksi juurikin konen takaosassa ja moottoreiden ympäristössä.
    Jonkilaisia ilmavirtausta parantavia luukkuja pitää tehdä tuohon pancake ja streak rakenteeseen...ne vaatinevat melkoista tutkimusta, mutta tässä vaiheessa riittää että niitä pitää olla. Mallissa voidaan tutkia mikä on toimivaa..karkeasti.

    ReplyDelete