Niin, äkilliset muodonmuutokset eivät ole niin haitallisia potkurin jälkeisessä turbulenttisessa sekametelissä, kuin puhtaassa virtauksessa. Kysäisin vaan selvittääkseni, onko asiaa mietitty.
No uusimmassa versiossa potkurit ovat jälleen vähemmän turbulenttisessa koska yhden moottorin sijaan on kaksi...ja runkoa virtaviivaistettu, mutta avo-ohjaamo edelleen.
Hankin muuten juuri Raymerin Conceptual Aproach kirjan ( 700 sivua lekosuunnittelua ).
Minkäs verran tuo avotila tuo vastusta? Se kohtaa kuitenkin puhtaan ilmavirran, kun potkuri sotkee vasta perspuolella...
ReplyDeleteNo ainakin se tuo huomattavasti vähemmän vastusta kuin jos potkuri olisi etupuolella.
ReplyDeleteTämä on saanut melko lämpimän vastaanoton HBAssa. ( Home Built Airplanes dot com )
ReplyDeleteNiin, äkilliset muodonmuutokset eivät ole niin haitallisia potkurin jälkeisessä turbulenttisessa sekametelissä, kuin puhtaassa virtauksessa. Kysäisin vaan selvittääkseni, onko asiaa mietitty.
ReplyDeleteNo uusimmassa versiossa potkurit ovat jälleen vähemmän turbulenttisessa koska yhden moottorin sijaan on kaksi...ja runkoa virtaviivaistettu, mutta avo-ohjaamo edelleen.
ReplyDeleteHankin muuten juuri Raymerin Conceptual Aproach kirjan ( 700 sivua lekosuunnittelua ).
Juu, huvittuneena olen pannut merkille tämän sinun kirjahankintaproseduurin tuolla HBA:ssa
ReplyDelete