2009-04-06

MAX I.1 and MaxiMAX...deleted projects




First the MAX 1.1 and below MaxiMAX passenger plane and MAX II. There are about 200 different versions of these LIFTING BODY AC:s and variations...starting with Tweedy Byrds.
With canopy the same plane looks a lot sportier. Also the passenger ship has a new engine position. I call this thinking by drawing.

21 comments:

  1. Onko maxissa kokoontaittuvat siivet ja kuinka helposti se on rekisteröitävissä pikkubussiksi tieliikennekäyttöön?

    ReplyDelete
  2. Paljonkos pitää maksaa kopiraitteja, jos näitä haluaa tulostella päiväkotiin värityskuviksi?

    ReplyDelete
  3. Voi vapaasti käyttää värityspohjana päiväkodissa.

    ReplyDelete
  4. Tossa Lifting body zydeemissä saadaan muuten kantamaton runko "hyötykäyttöön".

    ReplyDelete
  5. Kohta niitä siipiä ei tarvitsekaan taitella sisään. Ne vaan katoavat lifting bodyn kasvaessa.

    ReplyDelete
  6. Jep...niinhän siinä kävi. Jossain threadissä on se 0.25 sq ft FPAE konedesignini jossa pilotti makaa kahden 22 hv 200 ccm työntömoottorin välissä ja siinä siipeä vain hieman nimeksi ohjauksen takia.

    ReplyDelete
  7. Suomen ilmailumuseon pihassa on hyvin näiden koneiden henkinen lifting body fän tsydeemi design. Joku kelloseppä sen oli aikanaan tehnyt. Eroavaisuus näihin Max jne -koneisiin oli käytännössä ainoastaan se, että tuo kyseinen kone oli tehty ihan kokonaiseksi asti, eikä vain jäänyt pelkiksi puheiksi, tai viivoiksi piirrokseen.

    ReplyDelete
  8. Kuka oli tuo kelloseppä ja mistä koneesta on kysymys ?

    ReplyDelete
  9. Tuota tuota..ensiksi pitäis varmaan saada jonkinlaiset ihmisoikeudet. Tälla haavaa en saa osallistua lennokit.net enkä Ilmailuliiton Experimental ilmailuliitto.fi sivuille.

    ReplyDelete
  10. Katoppas näitä piirroksia:
    http://home.att.net/~mikesandlin/g4doc_a.htm

    Kaveri mainitsee ettei noita ole tarkoitettu suunnitelmaksi tai rakennusohjeiksi. Piirroksissa ei ole mitään hehkutuksia ja jokainen yksityiskohta palvelee tarkoitustaan.
    Jaa nii, tuo kone on myös rakennettu. Aikalailla kevyempää tavaraa verrattuna tweedyihin, mutta kone on myös lentänytkin ilman lujuuslaskelmia yms. Winkwink?

    ReplyDelete
  11. Jep ihan jees työpiirustukset ultraan.

    ReplyDelete
  12. Siis nämä lifting body jutut loppu just siihen kun huomasin, että ne tarvii tuulitunnelin ja leegion aeroinssejä studeraamaan asiaa...ei tule koskaan valmista.

    Pusheri sen sijaan on helposti hanskattu varma sijoitus.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. "Pusheri sen sijaan on helposti hanskattu varma sijoitus."
    No paljonko siihen pitää sijoittaa rahaa, että tämä jaarittelu loppuu ja alkaa syntyä konkreettista tulosta? Ja koska sitä sitten syntyy, kun se kerran helposti hanskataan?

    ReplyDelete
  15. Ottakaa yhteyttä E-maililla niin saadaan mano I mano keskustelua eikä nimettömiä spämmejä.

    backland@jippii.fi

    ReplyDelete
  16. saako nimen mukaan suunnittelutiimiin?

    ReplyDelete
  17. Mikäli on rahoittaja tai merkittävällä tavalla osallistunut suunnitteluun ja rakentamiseen niin varmaan saa nimensä joukkoon.

    Muutaman hyvinkin rakentava kommentti tuli ilmeisesti vahingossa deletoitua tunti sitten. Pahoittelen tapahtunutta. Kaikki viestit olen kuitenkin lukenut ainakin kertaalleen.

    ReplyDelete
  18. Juuh, tuo avun juttu oli tietty spammia hiukka, mutta kunnioitusta herättävä kaveri. Eikös olis siellä Oulun lähellä. Ilman piirustuksia ja taivaalle. 3 konetta tehnyt. Varmasti edullisesti.

    ReplyDelete
  19. Eniten ihmettelen kuin Raimon alatasot lentää ilman siivekkeitä.

    ReplyDelete
  20. niin onkohan se alataso lentänyt? ylätaso vakautuu pinopisteen sijoituksien takia. Maallikkokin vrmaan ohjaisi polkimilla ja ihmettelisi mihin siivekkeitä tarvitaan.

    ReplyDelete