2012-01-27

Teoria lyhyesti ja ytimekkäästi...

On tuolla HBA saitilla käyty kiivasta keskustelua siitä kun möläytin kehitelleeni alternatiivisen tehokkuusteoria lentämisessä. No itse asissa mitään pyörän kaltaista asiaa en ole keksinyt vaan tavan katsoa asoita eri tavalla...siitä esimerkkinä olkoon tämä meilini joka lähti herralle XXX tovi sitten. Tämä tuskin on varsinaisesti kirjesalaisuus sillä en kerro kenelle teksti oli ja ja teksti on omaani;----- XXX sä ajattelet näitä asioita liian vaikesti...F=Ma...eli siiven tulee kehittää se nostovoima mitä laitteen, polttoaineen ja pilotin paino tarvitsee. Suuren huippunopeuden ja toisaalta turvallisen lentoolähdön ja laskeutumisen takia ollaan poistuttu Lilienthalin ja lintujen maailmasta..ja alettu käyttämään siipeä jolla ei ole nostovoimaa vaan hyvä L/D jossa painotus on mennyt äärimmäisen pienen D:n ehdoilla..nostovoima onkin haettu toisaalta isoilla hevosvoimilla ja valtavilla laipoilla..kun sitä on lennon päissä tarvittu kentälle /-ltä pääsemiseksi. Olen ottanut 2 askelta taakse jotta sekä rakenne kevenee 50-70% ja nostovoima siivessä nousee 400%..tämä aiheuttaaa luonnollisesti huippunopeuden pienenemisen 140 km/t pintaan..ja sakkauksen alanemisen 60 km/t luokkaan. Siksi foilikin oli keksittävä itse. t. Jukka----- Teoriaa voisi kuvailla "heikkotehoisen moottorilennon teoriaksi". Se on paljon laajempi asia kuin tuo meilini, mutta siinä olennaisin osa. Heikkotehoisella tarkoitan 5-15 hv teholla lentämistä...en aivan HPA ( human powered airplane ) asiaa.

No comments:

Post a Comment