2012-05-28

Here comes the solar energy passenger plane !

In comparison is the IO single seater.
Wing span is 65 meters and AR 20. Loaded/unloaded ratio is 3.6-4.0. Solar panel area 257 m2 and best ratio NASA has been able to absorb energy from these panels is 20% ( 200-250 watts/m2 ). Pedalling power in this 44 soul ship is made by 40 passengers..and is around 25-30 hp max. I am looking for partners in this project...and an university that has high tech know how and CFD capabilities. Construction will be composite ( FOAM-PLYWOOD-CARBONFIBRE ). Glideratio at operating altitude 40 000 ft is 50:1. --- Some tuning and I got the frontal area down to 37.85 m2 ( 10 % off ). --- I like Solar Challenger type of transmission drive train system; http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_Challenger

3 comments:

  1. Kuulostaa mageelta! Onko jo taajuusmuuttajat hommattu? Ekana tulis mieleen se ongelma et kaikki sähkökojeet on hiukan painavia lentämiseen, vaikka niistä vois helpolla tehdä paljo kevyempiä. Ku yleensä esimerkiksi pelkkä taajuusmuuttajan runko on varmaan yli puolet itse tamun painosta.

    ReplyDelete
  2. Oikeestaan ainut asia josta en ymmärrä paljoakaan vaikka sähkölennokki ( Acro Cruiser ) onkin hankittu ja siihen liittyvät sähköreleet on juuri nämä aurinkoenergia ja polkuvoiman generattorit ja akut joita tässä tarvitaan..ilmassa niitä varten pitää olla varmaan kaveri joka niitä tarkkailee. Säädin ainakin kuumeni FlyNanossa kovasti..kuulin ma.Solar Impulsissa ainakin teho oli vain 12% paneleilla ( 28 heppaa ) ja latasi yötä varten osan siitä. NASA on pystynyt 20% tehoon. SI:n moottorit olivat 4 x 7 kw..eli aika pienet, mutta indikoisi, että myös täydellä teholla voidaan lentää. Kone lensi vain 6 hv teholla..vaikka painoi 1600 kg...eli 0.00375 hp/kg tehopainosuhteella. Akku painanee noin 500 kiloa.

    ReplyDelete
  3. But I really wonder do they have to weight more than 200 kg; http://yuneeccouk.site.securepod.com/Aircraft_specification.html

    ReplyDelete