2009-03-26

My wingloading chart

Incredible but true; quickie model 54 and max III have almost identical wing loadings.



9 comments:

  1. Mites tuon sisään- ja uloskäynnin laita? Näyttää kabiinin aukeava osa olevan kovin pieni? Jos koneen koko pituus on 4.2m ja kabiini luokkaa 1/7, on aika pujottelu että pääsee sisään tai ulos. Entäs jos tulee kiire ulos?

    ReplyDelete
  2. Ei pitäis olla ongelma. Aukko josta pääsee pois ( kabiinin lasihan lentää ensin alta ) on 500 mm x 600 mm kokoinen kolmio ( suurin piirtein ja eusivu sen 500 mm leveä ). Rotevampikin kaveri pääsee ulos jos kääntää ylävartaloa hieman sivuttain hartialinjaltaan.Kabiinin turvakaareen tehdään hantaakit jotka auttaa koneeseen kapuamisessa ja poistumisessa. Näen juri tuo kabiiniasian hyvin ratkaistuna ( landarin pyörän päältä on 570 mm kabiinin laitaan ).

    ReplyDelete
  3. Flyin coffin.. On aikasen ahdas aukko. En suostuisi moisesta lentokoneeseen menemään.

    ReplyDelete
  4. Miksei se koko kuomu nouse ylös? Onko se 'siistimpää', kun se on jaettu kahtia - vähän niinku hävittäjissä?

    ReplyDelete
  5. Mikäs turvakaari se olisi jos turvakaari nousisi ylös...sittenhän se olisi juuri flying coffin.

    Kehotan hieman lopettamaan tuota spämmäystä. Luomukseni leimaaminen ruumisarkuksi ei auta suomalaista ilmailuteollisuutta pätkääkään. Juuri sanoin että se toimii mainiosta emergency tilanteessa. Mutta sinä et vain halua sitä uskoa.

    Nemesis F1 raaceriin mentiin sisään puolta pienemmästä luukusta. Siinä on jo riski että kiireessä ei pääse pikaisesti ulos. Tässä tuohon seikkaan on kiinnitetty erityistä huomiota.

    ReplyDelete
  6. Ei ole spämmäystä, vaan kysymyksiä ja kriittisiä mielipiteitä. On asioita ja mielipiteitä joita kannattaisi kuunnella ajatuksen kanssa. Ja niitä jakaa useampikin anonymous. Ja edelleen minun mielestä kabiinin aukeava osa on varsin ahdas, etenkin kun istuma-asento lienee varsin makaava.

    ReplyDelete
  7. Ei ole makaava istuma-asento. Sekin aiemmin esitetty leikkauksena.

    Tottahan toki aukko voisi olla metri kertaa kaksi..mutta silloin olisi konekin jo kaksi kolme kertaa isompi. Kysymys on siitä mistä luukusta 193 cm pitkä ja 102 kiloinen pilotti vielä pääsee vielä ketterästi sisään ja ulos.

    ReplyDelete
  8. Leikkaus löytyy; Golf Clubs in MAX III threadistä.

    Ja tästä;

    http://1.bp.blogspot.com/_1i7bx5vtc6U/SZVsJFWNORI/AAAAAAAAAC0/-qN6dKA79o4/s1600-h/1_golfclubs2_max3.jpg

    ReplyDelete