Think about it. Fast motorised glider..able to seek new thermal at 175 mph !!! Could that prop be like in electric gliders..sorta folding in ?
Seriously I am not designing a glider, but this as a plane has some features of a good glider.
A4 AVIATION WORX concentrates in energy efficient designs
Muutama iteraatio vielä eteenpäin noiden siipien suurennuksen kanssa, ja avot, sullahan on siinä Salto. Sitten alkaakin ehkä näyttää lentokelpoiselta.
ReplyDeleteJoo arvostan kyllä kommenttejasi. En muista työntämoottorikone Saltoa ? Linkkiä siitä ?
ReplyDeleteSe mikä näyttää sinulle lentokelpoiselta ei enää valttämättä ole enää se kone jota minä etsin.
Ei tuo nyt ollut tarkoitettu sellaiseksi kommentiksi, josta pitäisi riipoa herneitä haistimeen. Projektisi on vaan muuttunut alkuajatuksesta jo niin paljon, että eikö olisi helpompaa ottaa suoraan joku valmis purtsikka?
ReplyDeleteEi tämä ole juuri muuttunut...koneen pituus on aivan sama kuin muutama kuukausi sitten. Kone vaan oli välillä huomattavasti pienempi.
ReplyDeleteAlkuperäinen visio jonka sain kävelyllä ( hain lasta tarhasta )oli juuri 4200 mm pitkä kone. scrollaa alkuun niin näet kehitystä. Luulin sittemmin että helpostihan tästä tekee vielä paljon paljon pienemmän, mutta tuo landarin pyörien etäisyys toisistaan alkoi askarruttaa sekä tuo laatimani taulukko..en häpeä lainkaan että konesuunnitelma on isompi kuin Cri Cri ja Bede 5A sekä VmaxProbe. Olen itse 193 cm pitkä ja haluan sen kypärän koelennolle, jos haluan koneella lentää. Kehittelemäni rakennejärjestelmä kyllä pitää painon alhaalla ja laskenut huippunopeus tarkoittaa myös hieman kevyempää rakennetta. Suuri ero kulkeeko kone 200 mph vain 175 mph. Sitäpaitsi jos koneen tuunaa vain taloudellisimpaan matkalentoon sopivaksi sillä tuskin juuri 150 mph nopeutta edes pääseekään ( potkuri alkaa jarruttamaan ). Mikäli taas halutaan lentää kovempaa vaikka 165 mph niin toimintasäde putoaa 1700 NM pintaan ( sekään ei ole tietenkään huono ).
Purtsikkaahan tästä ei ole haettukaan mutta ajatus lähti liikkeelle siitä että purtsikka on erittän taloudellinen tapa liikkua. Moottorikoneet nyt vaan tuppaa olemaan erillaisia ja tässäkin alle ½ purtsikasn siipialasta ja jännevälistä...tosin siipikuormitus sama luokkaa. Rakennuskustannukset ovat aivan toista luokkaa jos tavaraa menee alle puolet ja rakenteet moninverroin kevyemmät ja materiaalipaksuudet...jolloin voidaan jo sanoa että ollaan jossain 1/4 viiva 1/3 kustannuksissa vaikka Pik20E:hen verrattuna. Missä purkkarissa on Y-pyrstö esimerkiksi ja 2 päätelineen pyörää ( varmaan jossain )?
Katso topiikki Developement of MAX III ( and my background ) siellä se on 4145.61 mm pitkä ja sivuperäsintä enemmän.Silloin jo ajattelin että saas nähdä,kun saadaan ammattilainen mukaan niin kone on pian jälleen samoissa mitoissa kuin alussa.Juuri niihän kävi kun koelentäjä Jyrki Laukkanen alkoi kommentoida.
ReplyDelete