2009-03-24

Am I still on the right track ?


Some questions have arisen if I am drifting into motorized glider department. Well see for your self..making this bigger will ensure the better flying caracteristics also for the shorter winged racer. I am still under the "competitors" when it comes to FPEA.


Prop has to be pretty high revving direct drive fan. This will possibly require more work than the whole project without it.

The 820 mm dia thin bladed fan has to go 5500-6000 rpm to be effective tips at pretty high mach number ( 0.75 at least ).

3 comments:

  1. Miksi sen pitää olla suoravetoinen ja miksi potkurin pitää pyöriä tuolla kierrosalueella? Olisi kiva lukea vähän perusteluja ainaisten väittämien tueksi.

    ReplyDelete
  2. Koska ne potkurit jotka toimiin totutulla 2500-2750 rpm alueella ovat noin 72 tuumaa pitkiä. Tämä fäni on vain alle ½ siitä.

    Paul LIPPS kehitteli Hollmannin kanssa uuden potkurin:

    http://www.eaa.org/experimenter/articles/2009-02_elippse.asp

    Lue juttu.

    Alennusvaihde veisi tehoja ja flexi-dyne myy väityskappaletta jatkovartta varten..siinä hyvä syy.

    ReplyDelete
  3. Suoravetoisuus toki on hyvä yksinkertaisuuden ja keveydn ansiosta, mutta jos Jukka meinaa vähällä kulutuksella lentää halvalla koneella on potkurin oltava joku tavallinen isokehäisempi ja moottorin matalakierroksinen. Integraalilaskenta kertoo missä alennusvaihteellinen kierroskone sitten on parempi pienemmän potkurin kanssa. Laskutelineen pidennys ei liene vaikeaa.

    ReplyDelete