2010-09-22

This is not it !

During the winter 2010 I was frustarated since the WASAMA II seemed to be more heavy with retracts and prop axis etc ( just like Micro Imp ) than anticipated. And I decided to design a small plane under 70 kg to be able to fly without valid flight certificate.

Here is what one ( the smallest 3 engine version )of the designs was dimensioned. I have several side views but not from this particular 3 engine version..see the mid engine is above others.



This strongly influenced the plane I just created recently. This design also sports my original idea of one main wheel and two tailwheels. This makes along with the very small size this craft about 50-60 kg weighing aeroplane.

This was aimed to be powered with 3 x 8.5 hp DA-85 engines of 799,- USD each.

I did not go along with this idea since it seemed noisy and didn't fit inside the golf clubs I had in mind. The newest design can carry a golf set...and uses two 22 hp two cylinder 2 stroke engines.

4 comments:

  1. Tuleeko toiminta-aikaa rajoittamaan polttoaineen määrä vai sytytyksen akun kapasiteetti? Vai magneetoillako tässä kipinä kehitetään?

    ReplyDelete
  2. Tässä tulee olemaan toiminta aika noin 5-10 tuntia riippuen polttoainesäiliön koosta ( joka syö tavaratilaa )ja yksilöllisestä tarpeesta. Tällöin toimintamatka on 1000-2000 kilometriä.
    Mikäli moottorit startataan käsin ei akun kapasiteetti ole ongelma. Mittarit vie aika hintelästi sähköä.

    ReplyDelete
  3. DA:n moottorit bensiinikäyttöisinä ovat kipinäsytytteisiä, ja se kipinä tarvii tuottaa jollain tavalla. Lennokeissa käytetään akkua ja sytytysboksia, kuinka tässä?

    ReplyDelete
  4. Tuo 3 moottorinen ei ole mikään relevantti suunnitelma. 2 x 22 hv tsekkiläinen UAV omaa oman startterin ja sytytyksen ainakin optiona.
    Käsin nuo Cri Crin moottorit ainakin starttaa, joten se lienee huokein ja kevein.

    ReplyDelete