2011-01-26

Air brake / CofG extender !




This is the device to make this land with reduced speed..and trim the AC with different set-ups.

Very effective mean actually..as a brake and trim. Easy to incorporate and lite.

6 comments:

  1. Pelittääks toi korkkari sit enää ollenkaan

    ReplyDelete
  2. Hyvä kysymys sinänsä. Laippojen pinta-ala on pieni ja momentti samoin jonka päässä ne on suhteessa nostovoimakeskiöön.

    Korkkari täytyy säätää niin että vetoa riittää. Silloin se myös jarruttaa.

    ReplyDelete
  3. Erinomaisesti suunniteltu lento-onnettomuusväline. En laskisi painopiste-/nostovoimakeskiö-kikkailua tuollaisen hätäratkaisun varaan. Voisitko hieman avata ko. laippojen toimintaperiaatetta? Miten niiden toimintavarmuus on varmennettu ja miten lentokone lentää, mikäli niihin tulee vikaa/vaurioita? Jos et pysty määrittelemään sallittua painopistealuetta sallituilla massoilla järkeväksi, niin ei varmaan kannata alkaa kehittelemään mitään ylimääräisiä liikkuvia osia suunniteluvirheen korjaamiseksi. Kokemus on osoittanut, että liikkuvien osien lisääminen kasvattaa toimintahäiriön todennäköisyyttä melkoisesti.

    ReplyDelete
  4. Miksipä et laittaisi tuota aukenemaan molempiin suuntiin yhtäaikaisesti (ylös ja alas). Ei vaikuttaisi ohjaukseen millään tavalla.

    ReplyDelete
  5. Ei mitään ole laskettu minkään hätäratkaisun varaan. Lopeta tollasen hysterian ja juttujen keksiminen tai lopeta kommentointi en jaksa lukea tuollaista moskaa.
    Mihin suuntaan sun mielestä tuo painopiste on menossa..siis kun et usko että painopiste on hallittavissa penkin ja polkimien siirroin ?

    Tässä on myös liikkuvia osia huomattavasti vähemmän kuin muissa lekoissa..laipat vaan ovat eri paikassa.

    ReplyDelete
  6. Niin ja laippojen aukeaminen ylös ja alas aivan takuulla vaikuttaisi ohjaukseen merkittävästi ja sotkisi koko sivarin tehon tai heikentäisi sitä dramaattisesti.

    ReplyDelete