2009-04-26

ZERO-SPEED RAM-AIR COOLING BY PROP SUCTION

HERE IT IS !

THE FEATURE INVENTOR FOUNDATION REFUSED TO HELP PATENDING


Ram-air effect term is currently used of P-51D radiator. There an airflow which enters the radiator becomes heated and thus expands and becomes more kinetic; this causes thrust. It means it does not create drag but on the contrary will help the AC become few mph ( 3-5 ) faster.

Zero speed cooling is referred usually only tractor layout engine prop planes such as Cessna 150/172 where the prop actually throws cooling air onto the air cooled cylinders.

The suction underside at the wing junction will also help reduce the intereference drag, causes slightly more lift and helps preventing separation of the wingflow ( ie stall from occurring for its small part ).

------------------

I exposed this classified information because at the Flight Forum ( aviation site ) I get frequently spam that I know nothing of aviation and aeroplanes...I should keep away from here. This utopistic etc. Go see a real aeroplane etc.

A reminder that is. I am full that bullshit that have no grounds. Same people infest also this site with same BS that I have to moderate several hours per week.

13 comments:

  1. tuo ilmanvirtauskaavio ei oikein skulaa ilmajäähdytteisen boxerin kyseessäollen

    ReplyDelete
  2. Miksei skulaa..ilmaa imetään perästä ja otetaan tilalle edestä..kuvahan on pelkästään kaavio.

    ReplyDelete
  3. 2 pyttyinen bokseri.

    ReplyDelete
  4. Potkuri kun ei todellisuudessa juurikaan ime. Kannattaisi joskus oikeastri kokeilla vaikkapa lennokkia. Suurella nopeudella voi ehkä toimia, mutta kuinka suurella? Ja sikseen, kuva ei oikein kuvaa kaksipyttyistä boxeria. jotkut pienet asiat kehittävät uskottavuuden.

    ReplyDelete
  5. milläs keinoin se potkuri imee ilman tuolta kaukaa edestä moottorin ympärille, oletko kokeillut koskaan seistä koneen edessä ja takana potkurin pyöriessä, ero on aika radikaali

    ReplyDelete
  6. >>The suction underside at the wing junction will also help reduce the intereference drag, causes slightly more lift...
    --
    Perustelepa tätä vähän. Eikös se valtava imu siellä siiven alla vähennä siiven ylä- ja alapuolen paine-eroa ja siten vähennä nostovoimaa? Yleisesti, jos nostovoima suurenee, niin silloin suurenee myös jättöpyörteiden indusoima vastus.

    >>Same people infest also this site with same BS that I have to moderate several hours per week.
    --
    Kun laittaa tällaisen projektin koko maailman katseltavaksi, eikä silti kykene / halua vastailla perusteellisiin kysymyksiin, niin kannattaa varautua siihen, että saa osakseen jonkun verran piruilua. Kannattanee jättää ideat pöytäklaatikkoon, jos kritiikki häiritsee.

    ReplyDelete
  7. Oliko spostilla vaikutusta kun jäähykuva tuli tänne? T : pv

    ReplyDelete
  8. Arvon asiantuntijoille kysymys, onko tulipelti määräysten mukaan oltava tämmöises konseptis myös moottorin takana?

    ReplyDelete
  9. Kyllä minä kykenen vastaamaan kaikkiin kysykyksiin jos niissä van on vähäänkään järkeä. Näissä viimeisessä kolmessa ei ole.

    Jos olet yhtään lukenut tätä saiitia niin ymmärtäisit.

    Tuulettimen tehohan perustuu siihen että se imee ilmaa ja puhaltaa sitä taakseen...ei tässä perustavanlaatuista uutta ole keksitty, mutta sovellus on uusi. Saadaan virtausta kohdennetulta alueelta imettyä putkeen vaikka kone on paikallaan.

    Helppo ilman nime tai edes nimimerkkiä jota olen tavaa vaatinut laukos BS:ää.

    ReplyDelete
  10. Kyllä pv oli. Turha mun on pantata tietoa tästä.

    Ei sillä kyllä jollakin kommenteilla täälläkin on ollut positiivista merkitystä. Suunnitteleminen vaan on aina vaiherikas operaatio ja siitä on harvalla mitään käsitystä. Monet luulee, että yksinkertaisen näköinen tuote on ollut helppo "synnyttää". Myöskin kokonaiskuva siitä miten virtaukset ja imu vaikuttaa vastukseen ja nostovoimaan Maxin puitteissa on kommentoijilla kateissa..ainakin muutamilla.

    ReplyDelete
  11. Yksityiskohtien suunnittelu "jäähdytysimuputkien" sisällä on tarkka toimenpide ja siellä saattaa tulla vastaan tilanteita joissa Venturi efektin tuntemiselta voi olla apua.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect

    ReplyDelete
  12. kylläkyllä, äkkiseltään sanois notta aukko takana olis syytä olla isompi, moottori itsessään tekee kuristuksen tuossa "putkessa", mutta jos tuo on tulipeltien sisällä tuo motti on tämä konsepti mahdoton. Siksi on syytä tarkistaa vaatiiko jokin tulipeltiä koneen taakse.

    ReplyDelete
  13. tuost avastuksen vähentämisestä..., jos imuaukko muotoillaan kaareksi rungon ja siiven alapinnan välillä, on sillä vähentävä vaikutus. Kuvista tuota ei (vielä) huomaa. Siksi sitä joskus kysyin. Aukon koko mitoitetaan sen verran isoksi, ettei lentonopeudella olisi paine-eroa.

    ReplyDelete